לחבק את הטראומה – אנשי המים שטיפלו ב- 6000 לוחמים פוסט טראומתיים מאז תחילת הלחימה

מרכז הריפוי עיינות בר, נמצא בישוב גבעות בר, רק 20 דקות מיישובי עוטף עזה. מאז טבח ה7.10 הפך המקום להיות חדר מיון קדמי לגוף והנפש

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 49 בכל הפלטפורמות:

מאז תחילת המלחמה בעזה הגיעו 6000 לוחמים לטיפולי גוף נפש, תוך כדי הקרבות למפגשי עיבוד חוויות הלחימה, טיפולי מים, וסתם להתפנק עם אוכל חם וביתי. כחלק מהסיוע הנפשי ולמזער את חוויות הפוסט טראומה, הגיעו אל עיינות בר, מאות מתושבי הקיבוצים שחוו את זוועות הטבח, ניצולי מסיבת נובה, מתנדבים שעסקו בפינוי גופות ואלפי לוחמים ולוחמות.

עינת צרפתי כהן – המייסדת של מרכז עיינות בר, אשר פתחה את המרכז לפני עשור מספרת בראיון לפודקאסט הגשר – מדברים פוסט טראומה -“ממש אחרי ה7.10 התחילו להגיע בקשות של חברים מהעוטף להגיע ולקבל תמיכה ועזרה. אחר כך התחילו הטלפונים של מפקדים ולוחמים שמכירים אותנו לעזור ולסייע ללוחמים שהגיעו להילחם בקיבוצים בימים הראשונים אחרי מתקפת הטרור. מאז ועד היום כל צוות המטפלים של המרכז טיפל בלמעלה מ- 6000 לוחמים, אנשי קיבוצים ומפונים, מתנדבים שעסקו בפינוי גופות וחללים.

ביחד עם עינת צוות מטפלים רב תחומי בינהם, זוהר סלע דוד – מי ששירת ביחידת החילוץ המיוחדת 669, רבש”צ קיבוץ צאלים, מי שהוביל את קליטת מאות ניצולי מסיבת הנובה שברחו לקיבוץ, מטפל במים בבריכה הטיפולית של המרכז, ומתמודד בעצמו עם חוויות השירות הצבאי שלו.

צביקי ברקאי הוא מטפל שעוסק בריפוי ואיזון דרך אומנויות לחימה, מתמודד מאז מבצע עופרת יצוקה עם פוסט טראומה. ומטפל היום בפצועי המלחמה.

לפרקים הבאים