ג’ינה רוס מומחית בינלאומית לטיפול בטראומה: “תלמדו לסמוך על הגוף שלכם, כל אחד יכול לשחרר את הטראומה”

שיטת הטיפול SE נמצאת בשימוש קליני מוצלח מעל 45 שנים, דרכה ניתן לשחרר הלם טראומטי. בימים אלו צוות אנשי הטיפול בשיטה המיוחדת מטפלים בפצועי צה"ל המתמודדים עם טראומות המלחמה

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 48 בכל הפלטפורמות:

ג’ינה רוס היא מרצה בכירה בשיטת החוויה הסומטית (Somatic Experiencing-SE®), השיטה היא פרי עבודתו של ד”ר פיטר א. לוין כותב הספר ‘להעיר את הנמר’. ג’ינה היא המייסדת והנשיאה של המרכז לטיפול במתח, חרדה וטראומה (International Trauma Healing – ITI), בארצות הברית ובישראל. מתגוררת בלוס אנג’לס אבל מגיעה לישראל כבר 24 שנים להעביר קורסים ולהכשיר מטפלים.

בראיון לפודקאסט הגשר מספרות ג’ינה רוס וד”ר אפרת נוה, עובדת סוציאלית,מרצה במכללה האקדמית אשקלון ומומחית בשיטת SE. על הדרכים לעזרה עצמית לשחרור הגוף מחוויות טראומטיות, הטיפול והתמיכה בלוחמי צה”ל בחזרתם מאירועי המלחמה בעזה והפעילות שלהן בחוות החוסן אותה הקימו אגף השיקום במשרד הביטחון וארגון נכי צה”ל.

רוס היא מומחית בנושא השפעתה של טראומה קולקטיבית בזמני קונפליקט ומלחמה, ומחברת הספרים: “מעבר למערבולת הטראומה” תפקיד התקשורת בריפוי פחד, אימה ואלימות, והספר “ממערבולת הטראומה לריפוי” ועוד סדרת של ספרים ומאמרים.

טיפול בפוסט טראומה על פי רוס

בישראל הוקם בשנת 2021 המרכז לטיפול במתח, חרדה וטראומה((ITIשמטרתו מניעת מתח, חרדה וטראומה ובריפויים, דרך כלי העזרה הראשונה הרגשית  (EmotionAid®) למניעת טראומה, ובשיטת טיפול ‘החוויה הסומטית’ (Somatic Experiencing®) לטיפול בטראומה.

 



מהי השיטה הסומטית SE ?

החוויה הסומטית (SE) הינה שיטה לטיפול בחרדה, מתח, טראומת הלם וטראומה התפתחותית. זו שיטה פסיכו-ביולוגית לטיפול בסימפטומים של טראומה ומתח כרוניים. השיטה היא פרי עבודתו של ד”ר פיטר א. לוין, ותוצאה של שילוב רב-תחומי הכולל פיסיולוגיה של לחץ, פסיכולוגיה, אתולוגיה, ביולוגיה, מחקרי המח, שיטות ריפוי טבעיות וביו-פיסיקה רפואית. השיטה נמצאת בשימוש קליני מוצלח מעל 45 שנים.

דרך שימוש ב SE ניתן לשחרר הלם טראומטי, המהווה גורם מפתח לשינוי אצל אנשים עם פוסט טראומה PTSD וכאלו שחוו נזקים של טראומה רגשית והתפתחותית.

SE הינה שיטה עדינה ומלאת חמלה. חוזקה של השיטה היא בפשטותה. השיטה מכירה ומעודדת את יכולתו המולדת של הגוף לרפא את עצמו מטראומה, והיא עושה זאת באיטיות ובקצב של הקליינט. השיטה מוכרת כשיטת טיפול עצמאית ונתן לשלבה בהצלחה עם כל שיטת טיפול אחרת. כמו כן עבודה בשיטת SE™ מסייעת למטפלים להתחסן נגד שחיקה ושחיקת החמלה.

שיטת  SE מאפשרת להעריך אם המטופל ‘תקוע’ בתגובת קיפאון, בריחה או לחימה, ומספקת כלים קליניים לפתרון מצבים פיסיולוגים אלו. השיטה מספקת כישורים יעילים, הרלוונטיים עבור מגוון רחב של מקצועות טיפול.

לפרקים הבאים