פרופ’ איל פרוכטר: “מדינת ישראל חייבת להקים עכשיו רשות לאומית לטיפול בפוסט טראומה”

פרופ' איל פרוכטר, יו״ר המועצה לפוסט טראומה של משרד הבריאות - "צו השעה להקים רשות ממשלתית לטיפול בפוסט טראומה עם סמכויות ותקציבים שתדע לתכלל את כל האירוע הענק הזה של אלפי פצועים ונפגעים"

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 41 בכל הפלטפורמות:

פרופ’ איל פרוכטר, אחד המומחים הגדולים בישראל לטיפול בטראומה על רקע נפשי, מי שמייעץ למשרד הבריאות כחלק מהמועצה הלאומית לפוסט טראומה, ממליץ לממשלת ישראל להקים כמה שיותר מהר את הרשות הלאומית לטיפול בפוסט טראומה. איך מתמודדים עם הטיפול הנפשי בחטופים שחזרו מהשבי, ואין משפרים את  החוסן הלאומי של ישראל.

“מה שצריך עכשיו זה להקים רשות לאומית לטיפול בפוסט טראומה, הגל הגדול הזה של הפצועים והנפגעים מחייב  התארגנות אחרת ורחבה יותר. הרשות הלאומית היא גוף על משרדי, הוא מסתכל רחב עם תקציבים וסמכויות. זה מהלך שיכול לצאת לדרך מנבחרי הציבור עם לובי פוליטי מספיק חזק, צריך יהיה להניע תקציבים, אולי מהכספים הקואליציוניים לתת לגוף הזה את התקציבים שלו, להוביל את התהליכים. זה מאוד משמעותי, כי אחרת מבוזבז הרבה יותר כסף, יש היום הרבה מאוד גופים שרוצים לתרום, הם אפילו לא יודעים לאן לתרום, אז יקימו בעזרת תרומות משהו אזוטרי כאן או שם, דברים חופפים אחד את השני, יש כל מיני גופים שמנסים לאגם משאבים, אבל כולם קטנים ועם אינטרסים, כי בסוף מדובר בעמותות, אבל אין אף ממשלתי שמסתכל על הדבר הזה מלמעלה. גם לביטוח הלאומי ומשרד הביטחון זה יחסוך הרבה מאוד כסף. “צו השעה להקים רשות ממשלתית לטיפול בפוסט טראומה עם סמכויות ותקציבים שתדע לתכלל את כל האירוע הענק הזה, עם אלפי פצועים ונפגעים. רק גוף ממשלתי אחד וגדול שיודע לתכלל את אגף השיקום ונפגעי פעולות האיבה, ביטוח לאומי, משרד הבריאות, הרווחה והפנים. זה צו השעה”

לפרקים הבאים