יו”ר ארגון נכי צה”ל בראיון לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל: “ראש הממשלה ומשרדי הממשלה עדיין לא נכנסו מתחת לאלונקה למען פצועי המלחמה”

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 54 בכל הפלטפורמות:

עו”ד עידן קלימן, יושב ראש ארגון נכי צה”ל בראיון לקראת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל – “אנחנו 8 חודשים מתחילת המלחמה, עם אלפי הרוגים ועשרות אלפי פצועים ויש עדיין משרדי ממשלה שלא הבינו את גודל השעה. מתווכחים על תקנים למשרות במקום לטפל בלוחמים ולוחמות. אנשים ייקחו את חייהם אם לא יקבלו טיפול ראוי”

קלימן מסכם 20 שנות עשייה בארגון נכי צה”ל ומתמודד לקדנציה נוספת – “אלו עומדות להיות חמש שנים מאוד מאתגרות לכל עם ישראל. מספרי פצועי המלחמה זה דבר שמדיר שינה מעיני. הממשלה וכל הגורמים חייבים להתעורר ומהר ולטפל בפצועי המלחמה. מה שלא נטפל עכשיו יהפוך להיות כואב ויקר מאוד אחר כך. אנשים ישלמו בחייהם בגלל העדר טיפול לא ראוי בעקבות מצוקות נפשיות קשות.”

לפני כשנה, במאי 23, התראיין קלימן לפודקסט הגשר אז  אמר “אני נותן לממשלה 3 חודשים להביא לחקיקה מלאה את רפורמת נפש אחת אם לא נצא למאבק”.

ועדיין בכנסת ישראל עדיין לא חוקקו את חוק רפורמת נפש אחת, אלא רק שני פרקים מתוכו. דבר שיכול לגרום לעצירה הטיפול והסיוע בפועל ל- 60 אלף נכי צה”ל הוותיקים ולאלפי הפצועים החדשים. קלימן מסביר, “יש עוד 4 פרקים שעדיין לא הגיעו לחקיקה, אלה פרקים שיכולים לתת מזור למתמודדי הפוסט טראומה. אנחנו עושים כל שביכולתנו להביא לקידום רפורמת נפש אחת, שכבר עכשיו זה ברור לכולם, היא לא תהיה דומה למה שדובר לפני ה 7.10. בכנסת דיברו על לוח זמנים של שנה לקידום הנושא, אנחנו נלחמים שזה יקרה כמה שיותר מהר. זאת החובה שלנו ללוחמים ולוחמות”.

לפרקים הבאים