יוזמת תערוכה הפוסט טראומה בניו יורק: “הגיע הזמן שהעולם העסקי ייגייס את הלומי הקרב לעבודה”

יערית שושן, יזמת חברתית ומפיקת תערוכת הלומי הקרב

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 13 בכל הפלטפורמות:

ציפור הנפש: עשרות בכירים והלומי קרב “שקופים” בתערוכת צילומים מיוחדת מתקיימת זאת השנה שלישית, בה מעלים למודעות את הפוסט טראומה איתם מתמודדים חיילים וחיילות ישראלים, כחלק מהשירות הצבאי. יערית שושן, יוזמת התערוכה המפגישה בין מתמודדי הלם קרב, הפציעה השקופה עם דמויות מובילות במשק הישראלי, מעולמות החינוך , התרבות הצבא והפוליטיקה עם מסר בולט מאחד, אנחנו רואים אתכם, אל תישארו עם זה לבד.

יוזמת התערוכה, יערית שושן, אם לשלושה מחיפה, בעלת משרד הפרסום House Brand ואקטיביסטית. עבור שושן זהו אינו הפרויקט הראשון, בעבר ערכה קמפיין למען חיילים בודדים וחקיקת חוק החייל הבודד, קמפיין למניעת אלימות נגד נשים בעקבות מקרה שירה איסקוב, קמפיין להשבת הבנים מעזה ועוד.

“לפני שלוש שנים פנו אליי מעמותת שיינברג, הפועלת למען חיילי יחידת דובדבן, משפחות והלומי קרב. בתערוכה הראשונה שעשיתי בנושא צולם לראשונה סעידיאן. אז הבנתי את המצוקה של הלומי הקרב, את התחושה שלמרות שמדובר בלוחמים, אחרי שחזרו מצולקים מהמערכה, הם כבר לא מרגישים כלוחמים, גם אם קיבלו צל”ש.

הזמנה לתערוכה, צילומים צלמי התערוכה

“התחלתי להקשיב להם, וראיתי את הניצוץ בעיניים שלהם. מאחר שרבים מהם לא ממהרים להיחשף, ובוודאי שלא בתערוכה, חבר הביא חבר, ופעלתי יחד עם יחידת דובדבן כדי להביא את הסיפור שלהם למקומות המכבדים ביותר, כי הם מספרים את סיפורה של המדינה. אחרי שהם נלחמו למען המדינה ונפצעו, עומדת בפניהם מערכה לא פחות קשה, והיא המלחמה על אחוזי הנכות ומאבק סיזיפי מול משרד הביטחון”.

אחרי התערוכה הראשונה של שושן, שעסקה בפוסט טראומה, נרשם אירוע שהסעיר את המדינה כולה. סעידיאן בחר להצית את עצמו מול משרד הביטחון.
“לפני המקרה, צילמתי את סעידיאן לתערוכה הראשונה שלנו עם זיו שילון, שנפצע קשה בעזה. שמרתי על קשר איתו. ביום התערוכה הראשונה נפגשתי איתו, והוא אמר לי כמה טוב עשינו ללוחמים. ב-14 באפריל 2021 קיבלתי טלפון שסעידיאן הצית את עצמו. הרגשתי שפספסתי אותו, ושאולי לא הבנתי את עוצמת הכאב”.

לפרקים הבאים