‘הצלף’ מסיירת גולני: סיפור אהבה שזור בפוסט טראומה

'על אהבה והלם קרב', אלי וגבי שיר משתפים על התמודדות זוגית ומשפחתית עם פוסט טראומה

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 26 בכל הפלטפורמות:

אלי שיר, שירת 22 שנים בסיירת גולני בסדיר ובמילואים. במלחמת לבנון נאלץ לירות בנער צעיר, בשירות המילואים הוקפץ לגזרת רפיח בעזה, שם על מגדל בגובה של 25 היה עם רובה הצלפים במשך שבוע ימים, ללא שינה. פקודה אחת ‘להוריד’ 3 דמויות חשודות, גרמה לו לעצור, אחרי דקות ארוכות, הגיעה ההודעה בקשר כי מדובר בבלתי מעורבים, אלו היו סבתא ושני נכדים.

עבור אלי, זה היה ארוע אחד יותר מדי, הוא חזר אחרת, משירות המילואים.

בשיחה אנושית, אמיצה ומלאת אהבה מספרים אלי וגבי שיר, איך סיפור האהבה שלהם שזור בהתמודדות עם פוסט טראומה מורכבת. גבי ושיר הוציאו ספר והרצאה על אהבה והלם קרב.


“אנחנו זוג מגיל 18 והורים לשני בנים.
אלי שירת 22 שנים בסיירת גולני כלוחם, מפקד וצלף, ושש שנים במשרד הביטחון, באבטחת נציגויות בחו”ל. ב- 2006 הוכר כהלום קרב PTSD. גבריאלה, מטפלת שנים רבות ביחידים, זוגות וקבוצות, בשיטות הנוגעות בגוף-נפש ותודעה, וכותבת בלוג  בנושא משפחה והלם קרב. יחדיו עברנו את הסיוטים, הועדות והקשיים, אשר שינו כליל את חיינו: מורכבויות בתחום הזוגי, המיני, ההורי, העסקי והחברי. למדנו כיצד לשמר בתוכם את האהבה, ולאפשר לה לתמוך בנו. עם הזמן, הבנו שהסיפור האישי שלנו, נוגע באינספור משפחות. הוא נמצא כמעט בכול בית, משפחה, ישוב ומקום עבודה בישראל. גילינו, שכמעט ואין בנמצא הקשבה וריפוי למערכת הזוגית והמשפחתית.

בקשת העומק שלנו כיום, היא לפקוח מבט חדשני ומרפא על ההתמודדות הזוגית והמשפחתית עם הפוסט טראומה הצבאית. החלום הוא להביא ריפוי, להוות חלקיק אור בדרך מהמלחמה והמחלה להחלמה. על מנת ליצור את ההשפעה הזו יצרנו הרצאה וספר, וכן מפגשים לזוגות כמונו. כול זוג, אשר מתחיל בתהליך ההחלמה, מעלה עמו על דרך המלך את כול המעגלים האנושיים סביבו.”

לפרקים הבאים