ד”ר קרן דואניס ברק בית חולים שמיר אסף הרופא : “הקמת מרכז טראומה לאומי זה צו השעה”

מהו טיפול בתא לחץ וכיצד הוא מסייע לטיפול בפוסט טראומה?

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 35 בכל הפלטפורמות:

ד”ר קרן דואניס ברק מנהלת יחידת פוסט טראומה במרכז סגול לרפואה היפרברית בית חולים שמיר אסף הרופא, הבינה בשנת 2017 כי הייעוד שלה בעולם הרפואי, הוא הסיוע וההקלה למתמודדי פוסט טראומה. מרכז סגול לרפואה היפרברית הוקם ומנוהל ע”י פרופ’ שי אפרתי ומפעיל את תאי הלחץ הגדולים בישראל ומהמשוכללים בעולם. תאי הלחץ במרכז סגול מעניקים טיפול בחמצן בלחץ גבוה – המסייע לסובלים מבעיות רפואיות שונות.

בעקבות סדרת מחקרים שנערכו במכון החל בשנת 2017 על קבוצות של לוחמים מתמודדי פוסט טראומה קרב הוצג שיפור משמעותי בתסמיני פוסט טראומה בכ-70% ממשתתפי לאחר טיפול של 3 חודשים. מעקב ארוך טווח, של כשנתיים, אחר משתתפי המחקר הדגים שימור של ההשפעה המיטיבה של הטיפול. בקרב המטופלים נצפה תפקוד חברתי ותעסוקתי טוב יותר וירידה משמעותית בצריכה של תרופות ביחס למצב לפני הטיפול

תוצאות המחקרים ותגובות הלוחמים לטיפול בתא לחץ הביאו את אגף השיקום במשרד הביטחון לאשר את הטיפול והוא ניתן היום בתמיכה ומימון של אגף השיקום למאות מתמודדי פוסט טראומה הזקוקים לו בכל שנה.

אירועי הלחימה האחרונים והחשיפה למראות הזוועה שקשורים בהם יביאו לעליה ניכרת בשכיחות של  פוסט טראומה בקרב אזרחים. ההבנה כי חשוב להרחיב את הטיפול ולתת מענה לאוכלוסייה האזרחית כבר היום, הביאה להקמה של מערך שנותן מענה מותאם כבר בשלבים הראשונים לאחר הפגיעה.

המערך הכולל מטפלי גוף, פסיכולוגים, פסיכיאטרים וטיפולים מתקדמים, יודע לתת טיפול הוליסטי רב תחומי ובמידת הצורך, במידה ויתפתחו תסמינים, לאפשר טיפול בתא לחץ. בזכות תרומות נדיבות, ניתן הטיפול היום לאזרחים שנפגעו מאירועי הלחימה ללא עלות.

לפרקים הבאים