ד”ר עידו לוריא, פסיכיאטר מבית החולים שלוותה עם מחקר מקצועי חדש: “חצי מיליון ישראלים צפויים לסבול מפוסט טראומה”

מחקר מקצועי חושף – חצי מיליון ישראלים צפויים לסבול מפוסט טראומה בעקבות אירועי הטבח בקיבוצי עוטף עזה מסיבת הנובה והמלחמה בעזה

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 52 בכל הפלטפורמות:

ד”ר עידו לוריא, פסיכיאטר מבית החולים שלוותה, יו”ר החברה לבריאות הנפש בקהילה היה חלק מצוות מומחים שכתבו דו”ח מיוחד עם מחקר מקצועי חושף – חצי מיליון ישראלים צפויים לסבול מפוסט טראומה בעקבות אירועי הטבח והמלחמה בעזה.

“זה נתון מדאיג מאוד, בטח למי שהיה בחשיפה בטווח הקרוב מול אירועי ה 7.10 , שורדי מסיבת הנובה, תושבי קיבוצי עוטף עזה וערי הנגב, חיילים שנלחמים, החטופים, המשוחררים ובני המשפחות. זה המקום להדגיש, לא כל מי שנחשף לאירוע טראומתי יסבול מתסמיני פוסט טראומה, הערכה של חצי מיליון שיסבלו מפוסט טראומה, היא הערכה שמרנית, העדפנו ללכת על הצד השמרני”.

“אין אף אירוע בעולם שדומה למה שעברנו ב 7.10, זה אולי דומה למה שקרה בפיגוע הטרור במגדלי התאומים בניו יורק, עם כמות ההרוגים והפצועים והטראומה הגדולה, אבל עדיין מה שקרה בטבח ה 7.10 לא דומה לשום אירוע טרור בעולם”.

“עדין יש בושה מאוד גדולה למי שמתמודד עם קשיים נפשיים לבוא ולבקש טיפול ותמיכה, למרות המודעות הגדלה, המחקרים מראים שלפעמים לוקח עשר שנים לבוא לבקש טיפול למרות שהסימנים מאוד מוחשיים. אנחנו אחרי עידן הקורונה, אז היתה עלייה של 30% בפניות לסיוע נפשי, והסטיגמה על כדורים פסיכיאטריים כבר לא כמו שהיתה פעם, אבל עדיין הרבה מאוד אנשים סובלים ובתים נהרסים מחוסר הגעה לטיפול”.

“מקבלי ההחלטות במדינה צריכים להבין שאין בריאות, בלי בריאות הנפש, אין רווחה ושגשוג כלכלי וחוסן בלי להשקיע בדבר המאוד חשוב הזה. לפני הרבה שנים, אגף השיקום לא חשב שצריך לטפל בצד הנפשי למי שנקטעו רגליו, עשו ניתוק בין גוף ונפש”.

לפרקים הבאים