אלוף אייל בן ראובן: “מערכות המדינה קרסו, זאת שעת הזהב לטפל בטראומה, הקימו עכשיו בית לאומי לפוסט טראומה”

אלוף (במיל') אייל בן ראובן מי שהיה סגן מפקד פיקוד צפון ומחבר דו"ח לבדיקת תפקוד אגף השיקום בשנת 2020. "נלחמתי ביום כיפור, רוב הגדוד שלי הושמד, מה שאני מרגיש עכשיו, לא הרגשתי בימים הכי קשים של מלחמת יום כיפור. המערכות קרסו, אין לנו הנהגה אבל יש לנו אחלה של עם"

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 38 בכל הפלטפורמות:

הוא היה בקרבות הכי קשים במלחמת יום כיפורים ומאז בכל מלחמות ישראל, הוא נחשב לוחם קשוח וקר רוח. אבל אירועי השבת השחורה שברו אותו. “אני בוכה בלילות, אני לא מתבייש להגיד, כשלנו, אני היום לא מבין איך זה קרה, איך כל המערכות שלו. הייתי 35 שנים בצבא, אני מכיר את מי שעומד בראש המערכות, כולם אנשים ראויים ומקצועיים, אני לא מבין מה קרה לנו”.

“אני לא מתבייש להגיד שאני בוכה בלילות, על הילדים החטופים, על הצבא שלא הגיע להגן על האזרחים, זאת היתה המשימה שלנו וכשלנו. אבל יום אחרי, הצבא וגורמי הביטחון יצאו למתקפה אדירה והראו את הכוח שלנו”.

“אנחנו לקראת תקופה קשה מאוד של טיפול בעשרות אלפי פצועים, בגוף ובנפש, אני, בעבר, בדקתי לעומק את תפקוד משרד הביטחון בנושא הטיפול בפוסט טראומה ומצאתי כישלון אדיר, חלק מהדברים תוקנו וחלק לא. אנחנו בשעת הזהב של הטיפול באנשים והמשפחות שלהם לפני שיהיה מאוחר. אבל יש כרגע הכרח אדיר להרים בית לאומי לטיפול בטראומה נפשית. מקום שיתכלל את כל העמותות וכל הארגונים, אגף השיקום וארגון נכי צה”ל ללוות את האנשים לכל אורך הדרך”

לפרקים הבאים