"פוסט טראומה אי אפשר למחוק אבל אפשר לצמוח ממנה": שיחה עם אפרת שפרוט, מנכ"לית נט"ל

גידול דרמטי בפניות החירום. בחודשים האחרונים, עמותת נט"ל המסייעת לנפגעי טראומה על רקע מלחמה וטרור, מתמודדת עם עלייה חסרת תקדים בפניות לקבלת סיוע נפשי

שתפו:

Facebook
WhatsApp

להאזנה לפרק 87 בכל הפלטפורמות:

בראיון מיוחד לפודקאסט סיפרה אפרת שפרוט, מנכ"לית נט"ל, על האתגרים, הקשיים, ועל התקווה לצמיחה מתוך המשבר. "מאז פרוץ המלחמה אנחנו מטפלים בכ-3,000 איש בשבוע, לעומת כ-300 בלבד טרם המלחמה. קווי הסיוע שלנו, שפועלים 24/7, טיפלו כבר ביותר מ-70 אלף פניות רגשיות."

נט"ל מתמודדת כיום עם סוגים רבים של מקרי חירום נפשיים. "אנחנו מזעיקים כוחות חירום 3-4 פעמים ביום בממוצע, בעיקר בשל פניות הקשורות לאובדנות, אלימות, ומשברים קשים מאוד," אומרת אפרת. מרבית הפונים כיום הם לוחמים שחזרו מהקרבות ואינם מצליחים להסתגל לחיים האזרחיים, וכן משפחות נפגעי טרור וחטופים.

לדבריה, עולה תמונה של קושי ניכר בקרב הלוחמים לשוב לשגרת חייהם: "אנחנו רואים תסמינים של אשמת ניצולים, רגשות אשמה בקרב מפקדים, ותחושת ניתוק וחוסר משמעות בחזרה לעבודה ולמשפחה."

אך לצד הכאב והמשברים, אפרת מדגישה גם את התקווה והאפשרות לצמיחה מתוך הטראומה. "הסיסמה שלנו היא 'טראומה אי אפשר למחוק, אבל אפשר לצמוח ממנה', ואנחנו מאמינים בכך בכל ליבנו," אומרת אפרת. במסגרת הפעילות, מפעילה נט"ל תוכניות תמיכה הדדית, קבוצות ריצה, יוגה וטיפול בטבע, במטרה לסייע לפונים להתאושש ולצמוח.
שבוע ההתרמה של נט״ל למען מתמודדים עם פוסט טראומה – לתרומה בביט

"ראינו סיפורים מדהימים של חוסן, אנשים שהצליחו להפוך את הכאב למשמעות," היא מוסיפה. "החיבור בין אנשים שחוו טראומה יוצר מרחב של הבנה וצמיחה הדדית, לפעמים אף יותר מאשר בטיפול פרטני."

נט"ל גם יוזמת שיתופי פעולה נרחבים עם ארגונים אחרים, במטרה לייעל את הסיוע ולספק מענה הוליסטי ואפקטיבי ככל האפשר. "בתוך כל הקושי, אנחנו מחזיקים חזק בתקווה ובאמונה בכוחה של הרוח האנושית להתגבר ולצמוח," מסכמת אפרת, "זו השליחות שלנו, וזו גם התקווה הגדולה שלנו לעתיד."

לפרקים הבאים