סדרה חדשה בכאן 11 – איך מתמודדים עם פוסט טראומה?

כאן דיגיטל עם סדרת דוקו אקסטרים שנוגעת בקצה. מאז ה –7 באוקטובר ובמהלך החודשים האחרונים, הצטרפו אלפי חיילים וחיילות, אזרחים ואזרחיות למעגל הסובלים מפוסט טראומה. "אל הפחד" - סדרת רשת חדשה, מנסה לפרק את התופעה ולהציע דרך קצת שונה ולא רגילה להתמודד איתה. תעלה בערוצי כאן BOX אחת לשבוע, בכל יום חמישי, החל מה-08/02/24
צילום: כאן 11

שתפו:

Facebook
WhatsApp
תומר לוין, קולנוען ובוגר יחידת דובדבן, יוצא לבדוק את גבולות היכולות הפיזיות שלו כדי לחקור את הנפש. במהלך שירותו הצבאי חווה תומר מאות אירועים מסכני חיים, שפע של חוסר וודאות וכמויות בלתי שפויות של אדרנלין ומאז הוא מנהל יחסי אהבה-שנאה עם הפחד.

כיצד פוסט טראומה וספורט אקסטרים כרוכים זה בזה? בעקבות הדחף של תומר להרגיש “חי” דרך תחושת הפחד, הוא מתנסה בכל פרק בספורט אקסטרים מסוג אחר, דוחף את עצמו לקצה ומתקרב עוד צעד להבנה כיצד פוסט הטראומה שאיתה הוא מתמודד מעצבת את האישיות שלו.

בכל אחד מארבעת הפרקים תומר עובר תהליך של חקירה עצמית ועיסוק בטראומה ממקום של עוצמה. בפרק הראשון הוא משתתף בקורס מצבי חירום במצנחי רחיפה באיטליה, בין הקורסים המפחידים והמסוכנים ביותר שקיימים וחובר לפרופ׳ יניב שני, פסיכולוג חוקר המתמחה בקבלת החלטות וטייס מצנחי רחיפה בעצמו. אחר כך בפרק השני הוא יוצא לרכיבת אופנועי שטח היכן שאין שבילים, רק מכשולים, יחד עם דוד כהן חבר המתמודד בעצמו עם פוסט טראומה.

משם ממשיך תומר בפרק השלישי בצלילה חופשית עם אהרון סולומונס, מדריך בכיר ופוסט טראומטי ממלחמות יום כיפור וששת הימים. לאהרון שיטה ייחודית לצלילה אותה פיתח בעצמו, המבוססת על אימון האינסטינקטים הטבעיים באופן שיאפשר לרדת עשרות מטרים מתחת לפני המים ללא מכלים. לקינוח, בפרק האחרון בסדרה תומר מצטרף למדריך אלפיניסטים בכיר ויחד הם מטפסים את החרמון אחרי סופת שלגים, ישנים בלילה במערת שלג ומגשימים חלום ילדות של תומר – לגלוש חזרה למטה בסנובורד.

יוצר ובמאי הסדרה: תומר לוין, יוצר “לוחמים” זוכת פרס האקדמיה.