חוק נכי צה”ל החדש: אגף השיקום קורא לציבור להציע שינויים

תזכיר החוק החדש, שגובש יחד עם ארגון נכי צה"ל, מתמקד בארבעה תחומים: טיפול פסיכוסוציאלי, שיקום בתעסוקה ולימודים, הטבות רפואיות והטבות רווחה. אגף השיקום במשרד הביטחון קורא לציבור להציע שינויים ושיפורים בתזכיר החוק.
צילום - משרד הביטחון

שתפו:

Facebook
WhatsApp

בהתאם לסיכום בין שר הביטחון, יואב גלנט, ליו”ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ח”כ הרב ישראל אייכלר: משרד הביטחון מפרסם להערות הציבור את תזכיר חוק נכי צה”ל ובו בשורות חדשות, במגוון תחומים, לנכי צה”ל בכלל ולמתמודדים עם פוסט טראומה בפרט.

כל הצעה תיבחן ע”י גורמי המקצוע. הצעת חוק זו מגלמת גם הרחבה של זכויות, כפי שסוכמה בין משרד הביטחון לארגון נכי צה”ל, המשמש כארגון היציג של הנכים לפי החוק. זאת, בהתאם לרפורמת ‘נפש אחת’ שמוביל אגף השיקום ובהתאם להחלטות ממשלה שהתקבלו בנושא. בין היתר, כולל תזכיר החוק הסדרה של זכויות, שהורחבו בתקופה האחרונה והרחבה של זכויות נוספות, בתחומים הבאים: טיפולים פסיכולוגים לנכי צה”ל ובני משפחותיהם, חונכות לילדי נכי צה”ל, טיפולים אלטרנטיביים, השתתפות במעונות יום וצהרונים לילדי נכי צה”ל, פיתוח מיומנויות אישיות להשתלבות בתעסוקה, סיוע במענק להקמת עסק עצמאי, השתתפות במימון טיפולי שיניים, מענקים לציוד עזר ביתי, מענקי עידוד יציאה לעבודה, השתתפות בשכר לימוד של ילדי נכי צה”ל, תשלום תגמולי מחיה באופן רטרואקטיבי מיום הגשת הבקשה להכרה (בתנאים שיפורטו בהמשך), שימור רצף תגמולי המחיה, הארכת מועד ערעור החלטת קצין תגמולים מ-30 ל-60 יום ועוד.

תזכיר חוק נכי צה”ל מקודם בתיאום עם ארגון נכי צה”ל, במקביל להשלמת החקיקה של פרקי הניידות הרפואית והדיור, הנמצאים בימים אלה במרתון דיונים בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת.

שר הביטחון, יואב גלנט: “תזכיר החוק המתפרסם הינו צעד נוסף בשינוי ההיסטורי שאנו מובילים לשיפור הטיפול והשירות הניתנים לנכי צה״ל. במשך עשרות שנותיי כלוחם ומפקד בצה״ל, ראיתי מקרוב את התמודדותם האמיצה של נכי צה״ל שלחמו למען ביטחון ישראל ונושאים בגופם ובנפשם את צלקות הקרב. חובתנו כחברה לעשות הכל על מנת להבטיח את רווחתם ותנאיהם של נכות ונכי צה״ל ברוח זו פעלתי בכל תפקידיי ואמשיך לפעול גם כשר הביטחון”.

מנכ”ל משרד הביטחון, אלוף (מיל’) אייל זמיר: “על פי מדיניות שר הביטחון, אנו פועלים לבצע קפיצת מדרגה בשירות ובטיפול לנכי צה”ל, בדגש על המתמודדים עם פוסט טראומה. התחלנו בקידום חקיקה להרחבת זכאויות הנכים בתחום הרכב הרפואי והדיור. קידמנו החלטת ממשלה שהקדימה את עדכון תעריפי הדיור והרכב אחרי למעלה מעשור, עוד בטרם השלמת החקיקה. הצעת החוק הנוכחית היא המהלך המשלים, משנה המציאות, שאנו מתחייבים לעשות הכל כדי להשלימו, יחד עם שותפינו בארגון נכי צה”ל ובכנסת. אנו קוראים לנכי צה”ל, להעיר הערות, כדי שנוכל להטמיע אותן בחקיקה ולהביא את החוק השלם והטוב ביותר”.

עו״ד עידן קלימן, יו״ר ארגון נכי צה״ל: ״אנחנו מודים לשר הביטחון, יואב גלנט, יו״ר ועדת העבודה והרווחה, ח״כ ישראל אייכלר ומנכ”ל משרד הביטחון, אייל זמיר – על שיתוף הפעולה המלא ליישום רפורמת “נפש אחת”, לטובת אלה שהקריבו את גופם ונפשם, לטובת הקמת המדינה והשמירה על ביטחונה. כפי שהתחייבנו, ארגון נכי צה״ל ימשיך להוביל בחזית לטובת שיקומם המיטבי של כלל פצועות ופצועי צה״ל, ללא מורא ומשוא פנים, למען פצועי הגוף והנפש כאחד. ישנה עוד עבודה לפנינו ואנו נכונים להמשיך ולפרוץ את תקרות הזכוכית שלפנינו״.