“היחידה לתגובות קרב” עברה למשכנה החדש בפתח תקווה

אגף השיקום במשרד הביטחון ממשיך בקידום שורה של מהלכים לשיפור השירות והטיפול בנכי צה"ל במסגרת רפורמת "נפש אחת". בקרוב בתל השומר: "בית בטוח" לטיפול בפוסט טראומטיים במצבי משבר נפשי מורכבים
צילום - משרד הביטחון
צילום - משרד הביטחון

שתפו:

Facebook
WhatsApp

מטרת היחידה, שמופעלת ע״י מטפלים מטעם צה״ל, הינה מתן מענה רפואי-נפשי לאזרחים הסובלים ממצוקה בעקבות השתתפותם בלחימה או בפעילות מבצעית בעת שירותם הצבאי (בסדיר או במילואים). היחידה מוכרת בארץ ובחו”ל כגוף מומחה בעל ידע מרכזי ומוביל בתחומו. היחידה מתמחה במתן שירותי אבחון, מיון וטיפול נפשי באופן פרטני, קבוצתי וזוגי ממוקדי טראומה.

היחידה מכשירה את קב”ני צה”ל בתחום טיפול ב-PTSD, ASD ו-ASR והטמעת לקחים הנלמדים ביחידה לצורך טיפול בכלל המשרתים. במבנה החדש 19 חדרי טיפולים, אולמות טיפול קבוצתיים והוא ממוקם בלב אזור ההייטק של קריית אריה.
כחלק מרפורמת “נפש אחת” הוחלט להרחיב את פעילות היחידה ולהעבירה למשכן אזרחי. חיילים וחיילות משוחררים המתמודדים עם פוסט טראומה על רקע אירועי לחימה יוכלו להגיע לטיפול במשכן החדש של היחידה לתגובות קרב ברחוב אפעל 6 פתח תקווה, ללא צורך בהליך הכרה באגף השיקום במשרד הביטחון.

בקרוב בתל השומר: “בית בטוח” לטיפול בפוסט טראומתיים במצבי משבר נפשי מורכבים

שירות חדשני, 24 שעות ביממה, לנכי צה”ל שנקלעו למשבר נפשי קשה וזקוקים להתערבות רפואית מיידית

“בית בטוח” הוא מודל טיפולי חדשני בנכי צה”ל פוסט טראומטיים במצבי משבר נפשי, הזקוקים לטיפול נפשי מהיר בטווח של עד 72 שעות מרגע הגעתם למרכז הרפואי שיבא תל השומר. נכי צה”ל מוכרים או בתהליך ההכרה, מכל רחבי הארץ, שיימצאו במצב משבר נפשי אקוטי, יופנו להתערבות טיפולית מיידית, ע”י טובי המומחים בתחום.

מתמודד עם פוסט טראומה שנקלע למשבר יעבור, תחילה, הערכה קלינית והתייעצות עם פסיכיאטר מומחה כונן במיון הפסיכיאטרי של שיבא – פיזית או באמצעות שיחת וידאו. לאחר מכן, במידת הצורך, הוא ישהה כ-72 שעות בבית הבטוח, שבמהלכן יינתן לו מענה רב-מקצועי והוליסטי שישפר את מצבו. בסיום ההתערבות הטיפולית, יופנה למסגרת אשפוזית מתאימה.